Rabu, 14 Jun 2017

Mood Lagu Raya

PULANGLAH-AISYAH


(Sayang..Di hari yang mulia ini..
Ku pohon keampunan..Hanya satu yang ku pinta...Pulanglah).................


Termenung ku sendiri
Memendam rindu tidak menentu
Kasih suci murni yang kita bina
Hapus hancur oleh kata fitnah


Di pagi hari raya
Hati sayu mengenang dirimu
Mudahnya kau menggantikan diriku
Seolah cintaku tak berharga


( korus )
Apakah suratan
Aidilfitri satu titik akhir
Sekian lama bercinta
Kau tiada di hari mulia


Keampunan ku pohon
Sekiranya aku yang berdosa
Pulanglah ku merindui mu sayang
Ku menanti dengan hati rela ( jiwa raga )


( ulang dari korus )
Pulanglah kepangkuan ku oh… sayang
Ku menunggu mu di hari raya

video

Tak Kenal Maka Tak Cinta





Pepatah Melayu ada menyebut - "Tak kenal maka tak Cinta". Ungkapan ini antara lain membawa maksud jika kita tidak kenal dengan seseorang bagaimana mungkin kita dapat menzahirkan perasaan cinta terhadapnya.


Pepatah ini dipilih kerana situasi ini mungkin dialami oleh sesiapa sahaja. Kebanyakan dari kita suka membuat kesimpulan awal walaupun tidak mengetahui sesuatu dengan lengkap dan teliti, contohnya persepsi kita terhadap seseorang.


Apabila kita melihat seseorang yang berwajah serius dan agak sukar untuk mengukir senyuman di bibir, mesti kita beranggapan bahawa beliau seorang yang sombong dan sukar didekati. Namun begitu, setelah kita mengenali dan berbual dengannya, tekaan awal kita tidak tepat sama sekali.


Oleh itu, adalah tidak wajar jika kita menilai sesuatu hanya dengan melihat luaran tanpa mengenalinya terlebih dahulu. 




Set Penjagaan Wajah Shaklee


ADA APA DENGAN SET NUTRIWHITE SHAKLEE

Salam Ramadhan semua...

Mesti anda di luar sana bila dengar je Shaklee mesti fokus kat Vitamin sahaja.Untuk makluman semua, Shaklee juga ada menyediakan Set Penjagaan Wajah setanding dengan jenama terkenal.

Set Penjagaan Wajah Shaklee didatangkan mengikut jenis kulit iaitu;

Untuk Kulit Jenis Normal – Set Nutriwhite
Untuk Kulit Jenis Berminyak / Kering – Set Enfuselle

Set Nutriwhite Shaklee
Set Nutriwhite adalah set penjagaan muka luaran yang terbaik dan pilihan ramai. Ia terdiri dari 7 item:
  
1. Nutriwhite Action Makeup Remover

  • Menjadikan kulit semakin lembut, licin dan berseri.
  • Tunas Pokok Bic berfungsi menanggalkan sel kulit mati dengan lembut tanpa meninggalkan kesan .
  • Kulit menjadi lebih tegang dan segar dengan ekstrak Aloe Vera.
  • Kulit kelihatan lebih berseri dengan struktur yang lembut dan tidak berminyak.

2.Nutriwhite Gentle Deep Foaming Cleanser

  • Pencuci muka yang membersihkan dan menyegarkan kulit
  • Ekstrak Rumpai Laut membantu menanggalkan kotoran dan sel-sel kulit mati sekaligus menegangkan kulit.
  • Alga hijau melembapkan kulit dan menyingkirkan toksin
  • Strawberi Begonia baik untuk mengimbangi pigmentasi dan mencerahkan kulit
  • Menyegarkan dan lembut pada kulit.

3. NutriWhite Soothing Radiance Whitening Softener
  • Lembut pada wajah serta menjadikan pH kulit kembali seimbang.
  • Rosemary menjadikan kulit berasa lebih segar dan tegang.
  • Ekstrak Kudze menjadikan kulit lebih cerah dan tegang.
  • Kulit dilembapkan dengan Marshmallow.
  • Sangat efektif.
4.NutriWhite Daily Defence Whitening Essence


  • Kulit menjadi tegang dan segar dengan ekstrak Bearberry
  • Strawberry Begonia berfungsi mengimbangi pigmen kulit.
  • Kacang soya pula bertindak mengurangkan tompok-tompok hitam dan melembutkan kulit.
  • Ekstrak Mulberi pula mencegah kulit daripada rosak akibat terdedah kepada cahaya matahari.
  • Vitamin C yang aktif ditambah untuk membaiki kulit dan mengembalikan seri wajah
  • Strukturnya yang mudah diserap oleh kulit menjadikan kulit semakin lembut.
5.Nutriwhite Spot Whitening Treatment
 
  • Membaiki kesan-kesan jeragat dengan cepat.
  • Kuasa Pencerahan dari ekstrak Peony dan Likoris berkesan mencerahkan, melindungi serta menghilangkan radang kulit.
  • Vitamin C aktif menjadikan kulit lebih halus dan cerah sekata.

6.Nutriwhite Ultimate Protection Whitening Lotion SPF 15



  • Kaya dengan pati Melburi mencegah kerosakan kulit akibat terdedah kepada cahaya matahari.
  • Mountain Arnica berkuasa menghilangkan radang terhadap kulit dan melembapkan kulit dari segenap sudut.
  • Membantu membina daya ketahanan kulit dari kerosakan akibat persekitaran


7.NutriWhite Overnight Renewal Whitening Cream
  • Memperbaharui sel dan mengambalikan keremajaan kulit semasa tidur
  • Ekstrak Linden melembapkan dan menyihatkan kulit secara mendalam.
  • Scullcap bertindak menghilangkan radang dan mencerahkan kulit.
  • Vitamin C aktif mengembalikan seri wajah dengan mengurangkan tompok-tompok hitam.
  • Menjadikan kulit  gebu, halus, cerah dan berseri.



 Bagaimana Set NutriWhite Shaklee bertindak di kulit wajah kita?

NutriWhite bertindak dengan 5 cara iaitu:


1.Menghalang – Melindungi kulit secara aktif dari kerosakan akibat terdedah kepada sinaran matahari dan UV.


2.Mengurangkan – Mengurangkan penghasilan melanin yang menyebabkan kulit gelap dan kusam. Kulit akan kelihtan lebih cerah dan berseri. penggunaan yang berterusan menjadikan kulit anda kekal dengan tona yang sempurna.


3.Menyekat – Pigmentasi disekat dari muncul di lapisan atas kulit sekaligus menghalang kulit dari bertompok.


4.Mencerah – Menjadikan kulit lebih cerah dan tona kulit sekata.


5.Memperbaharui – Menanggalkan sel-sel kulit mati yang menyebabkan liang kulit tersumbat sekaligus menjadikan kulit lebih cerah dan berseri.

Anda mencuba Set NutriWhite Shaklee? 
Hubungi saya (ZIZI aka Kak Zizi) untuk konsultasi percuma dan info berkenaan Produk Shaklee WhatsApp 016-7550501.
Untuk pembelian terus boleh klik pautan di bawah

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=4d9687c66adadc63934f5102bf079d74






Selasa, 13 Jun 2017

Cara mengecilkan pori di wajah

Tips Kecilkan Pori

Wanita dan kecantikan memang tidak dapat dipisahkan. Semua wanita mengimpikan kulit wajah yang bersih, cerah putih dan licin. Kehadiran liang pori yang terbuka akan menyebabkan kulit muka lebih tua dan kusam serta tidak bermaya. Biasanya, kulit yang berminyak, tekanan, genetik dan penjagaan kulit yang tidak sihat boleh menyumbang kepada faktor-faktor utama menyebabkan liang pori terbuka dan kelihatan lebih besar. Di sini saya kongsikan beberapa tips untuk masalah pori anda.


Putih Telur
Ambil sebiji telur dan asingkan telur putih dan kuning. Ambil telur putih yang telah diasingkan dan sapukan pada wajah. Biarkan selama 30 minit dan bilas dengan menggunakan air sejuk. Anda juga boleh menggunakan telur putih sebagai topeng muka dengan mencampurkan putih telur dan tepung beras atau bersama oat dan dua sudu teh jus lemon. Cuba langkah ini dua kali seminggu. Telur putih juga sesuai untuk liang kulit yang tersumbat dan dapat mengelakkan kehadiran jerawat di muka.

 
Ais 
Langkah paling ringkas dan mudah untuk mengatasi kulit wajah yang mempunyai liang pori yang besar ini. Caranya mudah sahaja. Ambil kiub ais dan balutkan dengan menggunakan kain. Kemudian, gosokkan kain tadi di sekeliling wajah. Lakukan pada setiap malam sebelum tidur. Kesannya dapat dilihat dalam masa 1-2 minggu. Ia juga membantu menghaluskan kulit muka.
 

Lemon
Lemon mengandungi astringen, iaitu sejenis zat yang mampu mengecutkan liang pori yang terbuka. Selain membantu mengecilkan liang pori, ia juga membantu menegangkan kulit muka. Malah, lemon juga membantu mengatasi masalah bintik-bintik hitam pada wajah. Ambil sebiji buah lemon yang telah dikisar atau yang telah dihiris, kemudian sapukan pada muka anda. Biarkan selama 20 minit kemudian bilas menggunakan air sejuk.
 

Lidah Buaya
Lidah buaya juga mampu mengecilkan liang pori yang terbuka. Ambil isi lidah buaya dan sapukan pada wajah selama lebih kurang 20 minit. Lidah buaya mambantu membersihkan dan menyuburkan kulit serta membuang minyak dan kotoran daripada liang-liang yang tersumbat.

 
Jus Timun
Timun sering digunakan sebagai salah satu bahan dalam kecantikan kerana khasiatnya yang pelbagai. Timun juga membantu mengecilkan liang pori di wajah. Campurkan jus timun dengan tepung jagung untuk dijadikan sebagai topeng muka. Sapukan di sekeliling muka, lebih-lebih lagi di liang pori yang terbuka selama 15 minit, kemudian bilas bersih menggunakan air sejuk. Topeng timun ini bukan sahaja dapat merawat liang pori, malahan membantu mencantikkan lagi tekstur kulit wajah anda.


Jika anda rasa tidak mempunya ruang waktu untuk membuat tips-tips tersebut, jangan risau, Shaklee kan ada. Kesihatan luaran bergantung daripada kesihatan dalaman dan pemakanan harian kita. Jika kita jaga pemakanan dan tubuh mendapat nutrisi yang cukup,InsyaAllah masalah tersebut boleh diatasi. Di antara produk Shaklee yang bagus untuk masalah pori dan kesihatan kulit adalah:
  • Collagen Powder Shaklee 
    Menganjalkan kulit seterusnya mengecilkan pori pori yang besar

  • Vitamin C Plus Shaklee 
    Menggalakkan penghasilan kolagen. Vitamin C bekerja bersama-sama kolagen bagi menghasilan kulit yang anjal dan bebas kedutan. Tanpanya, penghasilan kolagen akan terhenti.

  • Vitamin E Complex Shaklee 
    Vitamin E menjaga keelastikan kulit dan melindungi kulit daripada radikal bebas. Pengambilan yang konsisten mampu menghasilkan kulit tanpa pori pori besar.

  • ESP Shaklee 
    Diperlukan untuk membina dan membaikpulih sel tisu pada kulit dan tubuh badan kita. sel tisu yang sihat akan menghasilkan kulit yang sihat.

    Anda mengalami  Masalah Pori

    Hubungi saya (ZIZI aka Kak Zizi) untuk konsultasi percuma dan info berkenaan Produk Shaklee WhatsApp 016-7550501.
    Untuk pembelian terus boleh klik pautan di bawah

    https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=0d04a410cb006735283e619ddc4e232c
     Marilah kita bersama-sama membanteras masalah pori di wajah dengan produk Shaklee yang dijamin selamat, semulajadi dan berkesan.

Jumaat, 9 Jun 2017

AKIBAT MUDAH TERPENGARUH...

IKLAN--Putih Seawal 3 Hari

Iklan (Bahasa Inggeris: Advertising) merupakan salah satu cara untuk memperkenalkan barangan, perkhidmatan, peluang pekerjaan, inspirasi dan maklumat kepada yang ingin disampaikan.

Biasanya iklan di televisyen atau majalah khususnya untuk produk kecantikan, akan menggunakan model atau artis yang pada dasarnya memang sudah cantik. Ini merupakan salah satu cara pemasaran untuk memperkenalkan produk tersebut.

Kita sebagai pengguna pasti tertarik terutamanya yang melibatkan kecantikan. Betul tak? Pasti terdetik hati untuk mencuba produk tersebut mana tau boleh cantik seperti model atau artis dalam iklan tersebut.

Walaubagaimanapun, tidak semua produk tersebut sesuai dengan kulit muka kita. Pastikan produk tersebut tidak membahayakan diri sendiri seperti yang terjadi kepada Cik Siti Suhaida Ismail ini. Jom ikuti perkongsian daripada beliau.



Assalamualaikum W.B.T.

Saya Siti Suhaida Binti Ismail, berusia 27 tahun dan berasal dari Negeri Cik Siti Wan Kembang. Saya bekerja sebagai Retail Executive di sebuah syarikat swasta.

Masa belajar dulu kulit saya tiada masalah tetapi berkulit gelap, cemburu melihat model iklan di televisyen yang memakai produk kulit putih seawal 3 hari, saya terus teruja. Saya tekad membeli dan mencubanya. Memang benar kesannya sangat cepat.

Muka menjadi licin dan menipis, kulit saya tidak tahan panas. Tetapi apabila saya berhenti memakai produk tersebut akibat kekurangan wang, muka saya menjadi semakin teruk, jerawat besar-besar tumbuh silih berganti menyebabkan saya menjadi semakin stress.

Saya juga mempunyai masalah dengan sistem penghadaman yang kurang baik. Mungkin kerana tidak menjaga pemakanan seharian saya yang kebanyakan nya memang tidak sihat. Jadual makan saya memang tidak teratur, dan saya suka minuman berkafein sebagai usaha untuk stay up belajar pada waktu malam.

Saya penggemar tegar Nescafe dan kadang2 satu sachet tidak cukup kuat bagi saya. Kehidupan sebagai pelajar saya anggap normal jika makan Maggi dan Nescafe, akibat terlalu sibuk dengan belajar saya biarkan saja masalah itu sampai lah satu ketika saya disyaki mengalami masalah dalam usus kerana berlaku pendarahan ketika membuang tetapi tidak sakit.

Perut saya menjadi sangat sensitive dengan makanan yang saya makan, saya tidak boleh makan pedas walaupun sedikit dan sembelit yang teruk. Mungkin terlalu stress dengan keadaan diri, hormon saya menjadi tak stabil, jerawat semakin naik penuh dimuka dan period saya menjadi tidak stabil.

Saya mula ikhtiar ingin mencuba Shaklee dengan mengambil ESP, dan Vitamin C secara konsisten namun jerawat masih tidak berhenti naik dan mula menambah B-Complex, Gla dan Alfalfa untuk menstabilkan hormone dan merawat masalah jerawat saya.

Alhamdulillah masalah jerawat saya dah berkurang, period dah okay dan sekarang saya langsung tiada masalah usus lagi.

Bagi adik-adik di luar sana, saya sarankan jangan mudah terpengaruh dengan iklan-iklan di televisyen kerana tiada produk yang mampu memberi kesan seawal 3 hari melainkan produk tersebut mempunyai kandungan bahan kimia yang tinggi.

Bagi mereka yang mempunyai masalah jerawat yang serius, rawat lah dari dalaman dahulu dan cari skincare yang berasaskan dari bahan semujadi. Inilah Shaklee Effect saya.

Kredit:
SUPERMOM SHAKLEE STORY MUSIM KE 3
TESTIMONI 12: SITI SUHAIDA ISMAIL

Anda mengalami masalah seperti Cik Siti Suhaida Ismail

Hubungi saya (ZIZI aka Kak Zizi) untuk konsultasi percuma dan info berkenaan Produk Shaklee WhatsApp 016-7550501.
Untuk pembelian terus boleh klik pautan di bawah

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=aefa7025bcfe229ea24ac03fc9035a56


Khamis, 8 Jun 2017

Vita E Complex Shaklee vs Parut

PARUT OH PARUT

Dengan masalah muka berjerawat sudah cukup sukar namun keadaan akan jadi bertambah sukar kerana jerawat boleh meninggalkan parut dan cela. Selain itu, parut akibat kemalangan dan masalah kulit sensitif sememangnya mencacatkan penampilan seseorang. Walau bagaimanapun, tidak mustahil untuk menghilangkan cela dan parut-parut ini cuma kita hanya perlu mencari kaedah yang berkesan untuk masalah parut tersebut.


Cara yang paling cepat dan berkesan ialah dengan mengamalkan dengan penuh berhemah dan konsisten Vita E complex Shaklee. Bagaimanakah Vita E Complex Shaklee ini membantu menghilangkan parut-parut ini?

Vita E Complex Shaklee memang dikenali sebagai vitamin untuk kecantikan kulit. Secara amnya ia membantu untuk melembapkan kulit dan bertindak sebagai vitamin antioksidan yang mana ia akan memelihara sel-sel yang sentiasa terdedah kepada radikal bebas agar tidak rosak dan menyebabkan penuaan awal. Satu lagi kelebihan Vita E Complex Shaklee adalah merawat parut tidak kira parut jerawat, parut akibat kemalangan atau parut disebabkan kulit sensitif.

 Kelebihan Vita E Complex Shaklee berbanding jenama lain adalah seperti berikut:
  • Vita E Complex Shaklee terdiri daripada Vitamin E d-alpha tocopherol concentrate and d-alpha tocopheryl acetate selain lengkap dengan Selenium. Kenapa dengan selenium? Kerana vitamin E tanpa selenium adalah tidak sempurna, selenium membantu penyerapan vitamin E dengan lebih berkesan.
  • Vita E Complex Shaklee didatangkan bersama dengan grape seed yang mana kelebihan grape seed ni mengandungi kuasa antioksidan 20x lebih hebat daripada vitamin E sahaja. Grape seed mengandungi OPC iaitu Oligomeric Proanthi Cyanidin membantu kulit lebih anjal dan awet muda. Grape seed juga bertindak sebagai anti kanser. 
Cara mudah untuk hilangkan parut dengan Vita E Complex Shaklee hanyalah dengan pecahkan kapsul dan sapu pada kawasan parut setiap malam sehingga dapat kesan yang diingini. Satu botol Vitamin E mengandungi 120 biji, pengambilan sebiji sehari. Sebotol Vita E Complex Shaklee tahan sehingga 4 bulan penggunaan. Jimat dan berbaloi.

Anda mengalami Masalah Parut

Hubungi saya (ZIZI aka Kak Zizi) untuk konsultasi percuma dan info berkenaan Produk Shaklee WhatsApp 016-7550501.
Untuk pembelian terus boleh klik pautan di bawah

https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=16b46ff139d8f92c2c70480c754e2402

#1

 #2

 #3


Petua Menghilangkan Jerawat Pasir

JERAWAT PASIR



Jerawat Pasir adalah jerawat bersaiz kecil dan halus yang biasanya tumbuh dengan begitu banyak di bahagian muka terutamanya di sekitar dahi dan pipi. Jerawat pasir akan membuatkan kulit muka kelihatan kasar dan agak kemerahan. Sekiranya jumlah terlalu  banyak boleh membuatkan kulit wajah terasa kasar ketika dipegang. 

Siapa yang selesa apabila kulit muka menggerutu? Semestinya kita mengimpikan kulit yang licin, sihat, sempurna dan tanpa cela.

Namun anda tidak perlu risau sebab terdapat beberapa petua untuk mengatasi masalah Jerawat Pasir ni. Banyak bahan semulajadi yang boleh digunakan. Jom kita lihat petua yang boleh gunakan untuk menghilangkan masalah Jerawat Pasir ini.

1.  Tepung Jagung & Teh Hijau – Kita pasti sudah sedia maklum tentang khasiat teh hijau untuk kesihatan kulit. Manakala tepung jagung pula dikatakan bagus untuk menyerap lebihan minyak pada kulit wajah. Gabungan tepung jagung dan teh hijau akan membantu menanggalkan sel kulit mati dan membuatkan wajah lebih bersih dan awet muda.


2.   Oat & Yogurt – Oat atau bijirin gandum dikatakan dapat menanggalkan sel kulit mati dan mengatasi masalah jerawat. Manakala yogurt pula selain dapat melembutkan kulit wajah, ia juga dapat bertindak sebagai agen pemutih dan membuatkan kulit muka lebih sihat. Campuran dua bahan ini dijadikan skrub untuk menanggalkan sel kulit mati.


3.   Serbuk Kopi & Lemon – Khasiat lemon selain dapat menanggalkan lebihan minyak pada kulit wajah, ia juga dapat memutihkan wajah. Gabungan serbuk kopi dan lemon akan menghasilkan skrub yang dapat menanggalkan sel kulit mati dan menghilangkan jerawat pasir.


4.   Pengambilan Suplemen untuk menghilangkan Jerawat Pasir

ESP - SOY  PROTEIN ISOLATE POWDER

Membantu menghilangkan parut, menghalus dan menggebukan kulit, memulihkan pigmentasi, mengembalikan keserian kulit dan membantu pembentukan sel baru kulit.



SUSTAINED RELEASE VITA C PLUS

Membantu mengecutkan jerawat, membentuk kolagen, membantu mencerahkan kulit, mencantikkan kulit, mengatasi masalah inflamasi dan mengatasi masalah jerawat pasir dan jerawat baru



B COMPLEX (Tambahan)

Pembentuk sel badan yang penting untuk awet muda dan membuat kulit kelihatan sentiasa licin. Bagus juga untuk kecantikan kulit, rambut, mata dan kuku. Pada kerap dilanda stress, inilah vitamin anti stress yang dapat merawat stress yang menjadi punca jerawat.


Anda mengalami Masalah Jerawat Pasir

Hubungi saya (ZIZI aka Kak Zizi) untuk konsultasi percuma dan info berkenaan Produk Shaklee WhatsApp 016-7550501.
Untuk pembelian terus boleh klik pautan di bawah
https://www.shaklee2u.com.my/widget/widget_agreement.php?session_id=&enc_widget_id=dfdc927d9542600572d2a16e41d6f005




Pengedar Shaklee Putrajaya

Mood Lagu Raya

PULANGLAH-AISYAH (Sayang.. Di hari yang mulia ini.. Ku pohon keampunan.. Hanya satu yang ku pinta... Pulanglah)....................

 
Copyright © 2017 Sihat Anggun Vita. All Rights Reserved. Designed by Cik Nurfarah.